DESATERO ŘIDIČE PŘIPRAVENÉHO NA ZIMU
Máte Vaše vozidlo správně nachystané na zimu?
Pojďme se kouknout na pár jednoduchých kroků, jak připravit vozidlo, aby Vás minusové teploty nepřekvapily.
- Doplňte zimní náplň do ostřikovačů. Při přechodu na zimní kapalinu doporučujeme používat minimálně v koncentraci -20°C, pro vozidla pohybující se v horských oblastech -30°C.
- Nechte si změřit bod tuhnutí chladící kapaliny motoru a nebo ji nechte případně vyměnit, pokud je v motoru déle jak dva roky (modré a modro zelené kapaliny) 3-4 roky pro růžové, fialové a žluté. Správná koncentrace kapaliny je okolo -35°C. Zdá se vám to hodně? V chladící kapalině jsou mimo jiné antikorozní přísady, které poskytují správnou ochranu motoru právě v poměru 1:1 s vodou, stářím se vyčerpávají. Stará kapalina již nedovede bránit vnitřní korozi systému, zejména vodních pump a chladičů.
- Máte pocit, že akumulátor již není ve stavu, v jakém by měl být? V teplotách těsně nad nulou už motor hůře startuje? Můžete si být jisti, že jakmile teplota klesne hlouběji pod bod mrazu, auto vás nechá ve štychu. Pokud denně nejezdíte více jak 20 km, akumulátor se nestačí dobíjet na plnou kapacitu. Měli by jste tak učinit pomocí vhodné nabíječky.
- Palivový filtr. Téměř každé vozidlo je jím vybaveno, ať už se jedná o benzín nebo diesel. Nejvhodnější doba pro výměnu palivového filtru je podzim. Jakmile začne mrznout, průchodnost zaneseného filtru značně poklesne nebo se zneprůchodní úplně. Vozidlo buďto nenastartujete nebo Vás někde nechá pěkně vymrznout.
- Taktéž je vhodné palivový systém takzvaně odvodnit pomocí vhodných přípravků, které nalijete do nádrže před tankování paliva.
- Pylový filtr nebo jinak řečeno kabinový filtr měníme taktéž před zimou. Vlhký vzduch s nízkou teplotou podporuje růst hub a plísní a množení různých bakterií. Nejedna respirační nemoc dětí i dospělých je způsobena právě vdechováním vzduchu procházejícím znečištěným pylovým filtrem. Není-li vám lhostejné zdraví vaše a vašich dětí, jednoznačně doporučujeme vyměnit!
- Vyčištění rozvodů klimatizace úzce souvisí s předchozím bodem. Po výměně filtru doporučujeme vydezinfikovat vzduchový systém (topení/klimatizace) Zvládne to každý sám, bude-li se držet návodu uvedeném na obalu
- Dohuštění pneumatik. Více, než kdy jindy, pro zimní období platí, že by pneumatiky mají být nahuštěny na tlak předepsaný výrobcem automobilu. O tom, že v zimě vozidla obutá na letních pneumatikách nepatří na silnice se rozepisovat nebudeme. To je každému jasné. Skoro každému. Minimální výška vzorku pro zimní pneu je 4 mm.
- Vybavte si auto zimními doplňky, jako je škrabka na okna, smetáček, rozmrazovač skel, kdo parkuje ve výše položených oblastech, měl by mít v autě i lopatu na sníh. Taktéž je dobré si dát do auta deku nebo třeba spacák. Nikdy nevíte kdy, jak a komu se bude hodit. Při poruše auta, při nehodě….
- Poslední pravidlo je svaté. Dobrý řidič není ten, kdo umí rychle jezdit, ale ten, kdo umí vozidlo včas zastavit. Proto by jste měli jezdit tak rychle, aby jste uměli předcházet nebezpečným situacím a nezpůsobovali nehody.
Pokud pojedete okolo naší prodejny, zastavte se. Zdarma Vám změříme bod tuhnutí kapalin a stav Vaší baterie.
Přejeme Vám šťastnou cestu a pamatujte: „Štěstí přeje připraveným“